יום שבת, 7 בינואר 2012

עוגת שזיפים גלילית - נוסטלגיה בצפון

ההורים של כל אחד מאיתנו גרים בצפון. כשאנחנו מטפסים בעליות לכיוון כפר ורדים הצפוני דרך מעיליא הנוף נהדר, השמים כחולים, לצידי הכביש הכל ירוק והאויר צלול. בכל פעם שאנחנו נוסעים צפונה ל"צימר" של ההורים מחכים לנו מטעמים ופינוקים ואין פעם שאנחנו לא חוזרים לביתנו עם בטן מלאה בעוגות וקינוחים, כיאה לחופשה בצפון...
למרות הירוק בעיניים והאוויר נטול עשן של קו 5 , אני הכי נהנית לרדת חזרה בירידה ממעיליא לכיוון נהריה (התחלת הדרך לכיוון תל אביב מבחינתנו) אז נפתחות לי הצ'קרות באמת, הנוף עוד יותר מדהים בעיני- רואים את כל קו החוף והים מנהריה ועד ראש הנקרה, מים ושמים מתערבבים, ואני מתחילה לחוש את ההתרגשות לקראת החזרה לעיר .. כזו אני.. עירונית, חייבת את קו 5 מתחת לבית, את פארק הירקון הצמוד לביתי, את רעש האוטובוסים והמולת העיר..
הפעם אני חולקת במתכון מנצח של אסתי אמא של עומר לעוגה אלגנטית וחגיגית אבל פשוטה, קלה וטעימה כל כך שמזכירה לנו את החופשות הצפוניות אצל ההורים..

עוגת שזיפים גלילית

מצרכים לתבנית 26

6 חלבונים
1 כוס סוכר
6 חלמונים
2 כפות שמן
2 כפות מיץ לימון
1 כף תמצית וניל אמיתית
1 קליפת לימון מגוררת
קורט מלח
1 כוס קמח
8 שזיפים קלופים וחתוכים לפרוסות
רבע כוס סוכר חום

אופן הכנה

לחמם תנור לחום בינוני
להקציף חלבונים בקערה גדולה, להוסיף סוכר ב-4 פעמים תוך כדי הקצפה עד שמתקבל קצף יציב- בערך כ-5 דקות (תלוי במקסר).
לבחוש היטב בקערה גדולה נוספת- 6 חלמונים, שמן, מיץ לימון, וניל, קליפת לימון וקורט מלח. להוסיף לקצף החלבונים בתנועות עטיפה. להוסיף לתערובת ב-2-3 פעמים קמח בתנועות עטיפה עד שמתקבלת תערובת חלקה. לשמן את התבנית ולשפוך פנימה את תערובת הבצק.
לסדר מעל שזיפים ולפזר מעליהם סוכר חום.
לאפות בחום של 170 מעלות כ-50-60 דקות.

בתיאבון!

6 תגובות:

  1. נראה פשוט נהדר!
    מת על הסטיילינג שלך

    השבמחק
  2. בלי אבקת אפיה? בדיוק מכינה ושמתי לב..

    השבמחק
  3. תודה, בסוף אכן הוספתי אבקת אפייה :) חילקתי לשלוש תבניות אינגליש קייק.. השזיפים שקעו, לא כמו בתמונה.. אבל כמובן שיצא טעים מאד :)

    השבמחק
  4. הכי טוב להוסיף לתבשיל איזהאתר צימרים טוב חחחחח :)

    השבמחק