יום חמישי, 26 ביולי 2012

פרישייק בריאות: בננה מלון ליצ'י ותמר

 
בחום הזה, ממש בא לי להיכנס למקרר ולצאת באוקטובר (ואני מאוד אוהבת קיץ, מאוד). לפעמים מתחשק לי לנשנש משהו קליל, קר ובריא, לארוחת בוקר מזינה או לארוחת אחרי הצהרים. כייף של קיץ, קצת מצנן את הגוף מלהט החום. פירות קיץ, קשית ומזגן ואני בגן עדן. תענוג. 
את הפרישייק הזה הייתי מכינה לי כל בוקר באוניברסיטה עד ששותפותיי יצאו במחאה נגד הבלנדר שהרעיד את הדירה הקטנטנה בבוקר. כך הצטמצם לו הפרישייק לבקרים שכולן התעוררו מוקדם לשיעור בוקר (היתה לנו "מערכת שעות" על דלת הכניסה) ולאחר מכן, המנהג הכל כך נפלא הזה נזנח קליל לטובת גרנולה טעימה. ועדיין לעיתים מתחשק לי לפתוח את הבוקר במיוחד ביום שישי, במיוחד בחום העז,  בפרישייק בריאות קר, או להתענג על אחד כזה בשבת אחר הצהרים לפני שקופצים לים .
הפירות שבמתכון הם רק המלצה. אני משתמשת בבסיס של חלב סויה ובננה ועליו מלבישה את פירות העונה, תפוחים, מלון, מנגו, לי'צי, תמרים לחים (זה נהדר! שומרים בהקפאה ומפשירים מתחת לברז מים) ואפילו פירות יער שנותנים פרישייק סגול יפהפה (איך לא צילמתי ?! הוא היה מקסים!).
אני אוהבת להשתמש בחלב סויה אבל אפשר בהחלט במיץ צלול (סוחטים תפוזים, או תפוחים מיד לפני ההכנה) או פשוט משתמשים בבסיס מים. בנוסף, אני מוסיפה אגוזים. אני הכי אוהבת פקאנים מסוכרים שמספקים את תאוותי למתוק, אבל חופן אגוזי מלך או שקדים טבעיים תהפוך את המנה למזינה- מומלץ במיוחד לשייק של ארוחת בוקר.

פרישייק בריאות טבעוני
מצרכים לכוס גדולה אחת
בננה
4 תמרים לחים קלופים ללא גרעינים (פשוט שוטפים אותם מתחת לברז מים והקליפה יורדת בקלות)
5 ליצ'י קלופים
כוס קוביות מלון 
חלב סויה טרי (אני אוהבת להשתמש בטעם וניל, גם רגיל עובד)
חופן פקאן סיני או אגוזים אחרים שאוהבים 

אופן הכנה:

  • מכניסים לבלנדר או לכוס של בלנדר מוט את כל הפירות והאגוזים. מכסים בחלב סויה. טוחנים עד למרקם רצוי.
  • מעבירים לכוס, שותים עם קשית ונהנים.



2 תגובות:

  1. תמונות מהממות.
    אם יוצא לך לבקר בתל אביב, סמני לך על המפה ביקור ב'תמרה' השייקיה הכי טובה בעיר ותבקשי מהם שייק בננה-מנגו-ליצ'י על מים וסמיך. אחד הדברים הטעימים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! איזה קטע, אני מתל אביב ושותה שייקים בתמרה... בננה מנגו ליצי על מים זה אכן אחד המעולים...

      מחק