יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

הכי מתוק שיש: טובלרון בייתי

קחו נשימה עמוקה, קחו רגע להסתכל מסביב. החום המהביל, השמש החמה, אבל.. השינוי כבר בפתח... תיכף מתחלפת העונה ואויר קריר, רענן ונעים ימלא את הריאות בכל נשימה. הצבעים של העולם ישתנו, צבעי השלכת המרגיעים יציפו אותי ברגשות חמים ונוסטלגיים... אחחח מחכה להתכרבל בסלון, להתמכר שוב לאיזו סדרה אמריקאית טיפשית, כאילו הייתי עקרת בית נואשת, המתמלאת ריגושים, שמחות, עצב ודחפים המשתקפים דרך הדמויות הבדויות. נדמה לי שהעולם נרגע, כשהטמפרמנט הקייצי מתחלף בתחושת ביתיות המתלווה למזג אויר סגרירי בסתיו.
ובינתיים, אצלנו בעיר, חם. לא רק חם, רותח... המזגן עדיין לא נח לרגע, והג'וקים טרם התייאשו. בין לבין, בין געגועים לנוסטלגיה סגרירית, לבין החום המעיק, אני מתענגת על טובלרון בייתי, שאומנם יצא לי בטעות (התכוונתי לנסות להכין קינוח אחר), אך המרקם שלו יצא טובלורוני מושלם, בעל טעם עז ועמוק  של שוקולד עם רמיזה של נוגט, מתוק מתוק עם שברי עוגיות שמתפצפץ בפה. כדרכם של מכורים לשוקולד- הטובלרון הזה באמת עשה אותי מאושרת בכל ביס.
יגידו לכם על הרבה מתכונים "זהירות זה ממכר", אבל כאן זה משהו אחר, אם אתם לא אוהבים שוקולד- דפדפו, חבל על המאמץ. אם אתם בעניין של שוקולד - כמוני- או בעניין של טובלרון - כמו עומר- זה יושב עליכם בול, לא תפסיקו לאכול.
אני בעקרון לא אוהבת טובלרון קנוי, אבל הקינוח הזה יצא כל כך מושלם שנאלצתי להגביר את תדירות הג'וגינג בפארק באותו שבוע שאם לא כן, הייתי הופכת לקציצה עסיסית במילוי טובלרון. בקיצור, זהירות זה ממכר!!

טובלרון ביתי / מעדן שוקולד ממכר
מצרכים לתבנית אינגליש קייק
200 גרם שוקולד מריר איכותי (60%-70% מוצקי קקאו)
100 גרם שוקולד לבן
12 עוגיות שוקולד צ'יפס קנויות או הום מייד 
4 כפות גדושות ממרח נוגט (פרלינה- להשיג בחנויות מתמחות)- לא חובה אבל כדאי
חופן חמוציות מיובשות

אופן הכנה

  • ממיסים שוקולד מריר ושוקולד לבן יחד בבן מארי או במקרוגל. אם ממיסים במקרו, משתמשים בקערה מתאימה למקרוגל בפולסים של לא יותר מחצי דקה כל פעם. מוציאים מערבבים ומחזירים למקרו לעוד סבב של חצי דקה עד להמסה כמעט מלאה. לקראת הסוף מומלץ להכניס בפולסים של 15 שניות. חשוב מאוד להזהר עם המסה במקרו על מנת שלא לשרוף את השוקולד במיוחד השוקולד הלבן שהוא רגיש יותר.
  • מוסיפים לשוקולד המומס ממרח פרלינה. מערבבים היטב.
  • בקערה נפרדת שוברים עוגיות שוקולד צי'פס. מוסיפים חופן חמוציות מיובשות ומערבבים.
  • שופכים את התערובת השוקולד על העוגיות והחמוציות. שופכים לתבנית אינגליש קייק ושומרים במקרר או בהקפאה. במקרר הטובלרון נשמר לפחות שבוע, בהקפאה אפילו שבועיים שלושה.
  • לפני ההגשה חותכים לפרוסות וכל פרוסה חותכים לריבועים. מגישים ככה או בעטרות נייר.

6 תגובות:

  1. Yummy! נראה סופר טעים!!

    השבמחק
  2. אוף. קיוויתי שזה מתכון מסובך ועמוס במוצרי חלב כדי שאוכל "לדפדף הלאה", אבל לא - המתכון קל, מתאים לאנשי הפרווה ועכשיו אני בטח אחלום עליו בלילה כי זה נראה כל כך טעים... מה עושים?

    השבמחק
    תשובות
    1. מכינים, נהנים, ואם מתחשק שולחים לי תמונה... :)

      מחק
  3. נראה לי קינוח מושלם לפיקניק. האם אפשר להכין השבוע ולהגיש יום שלילשי?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוודאי, זה מחזיק במקרר עטוף בנייר כסף או ניילון נצמד כשבוע (בתבנית אנגלישקייק לא פרוס) ובמקפיא אפילו יותר שבועיים פלוס. תפרסי ממש לפני ההגשה, תעשו חיים!!

      מחק