יום שני, 30 באפריל 2012

עוגת גבינה ואוריאו


לאחרונה חזרתי מטיול ארוך שעוד אספר עליו בהזדמנות אחרת... בסיום הטיול ביליתי מספר ימים בניו יורק, ימים שהוקדשו באופן כמעט בלעדי לחוויות קולינריות. באחד השיטוטים באיזור נוליטה הגענו במקרה לבית קפה שמתמחה בהכנת סוגים רבים של עוגות גבינה. בחרנו עוגת גבינה ואוראו שפשוט הטריפה את החושים וגרמה לי שימחה רבה ועונג שלא יתואר. יש לי וידוי קטן. אני ממש לא אוהבת עוגיות אוראו. משהו במליחות לא עובד עבורי. בנוסף, עוגיות אוראו מסמלות עבורי את ההיפך הגמור מבישול ביתי, בריא ואיכותי ומחומרי גלם משובחים. אבל... ויש אבל גדול. ברגע שעוגיות אוראו באות במגע עם שמנת מתוקה וגבינה קורה דבר נפלא והטעם פשוט גן עדן! 
אז כמעט מובן מאליו שהחלטתי לשדרג את מתכון עוגת הגבינה ופירורים שלי (שאני מכינה באופן מסורתי בשבועות) על מנת לנסות להרגיש שוב לרגע שם בנוליטה בניו יורק ... רק לרגע קט...
אז שדרגתי, הקצפתי, שברתי עוגיות אוראו.. וקישטתי עם עוגיות מיני אוראו (רעיון מהבלוג המקסים  http://www.bakersroyale.com/ ). אף על פי שזה מתכון קלסי לשבועות, לא יכולתי להתאפק והגשתי אותו כבר ביום העצמאות... התגובות היו אוהדות, עדת הטועמים נהנתה ולמשך כמה דקות גם הגדולים וגם הקטנים שתקו והתרכזו באכילה... שימחה גדולה!




עוגת גבינה ואוראו


מצרכים
לתבנית אינגליש קייק או ל-12 כוסות הגשה אישיות קטנות (או 2 תבניות מאפינס סיליקון של 6 שקעים כל אחת)


למלית גבינה ואוראו
1 חבילת עוגיות אוראו שבורות (3 מתוך 4 אריזות אישיות שבחבילה משמשות לעוגת גבינה, האריזה הרביעית משמשת לבסיס)
1 גביע שמנת מתוקה 38%
חצי גביע גבינת שמנת לפחות 30% (פילידלפיה לדוגמא)
1 שקית סוכר וניל
1/3 כוס סוכר
1 כף מיץ לימון
קורט מלח


לבסיס
4 עוגיות אוראו שבורות 
10 בסקוויסטים פתי בר שבורים
2 כפות סוכר
100 גרם חמאה מומסת


לקישוט (לא חובה)
חצי חבילת שמנת מתוקה
חבילת עוגיות מיני אוראו


אופן הכנה

  • מכינים את הבסיס: שוברים בידיים את הפתי בר ועוגיות האוראו. מוסיפים סוכר ושופכים מעל חמאה מומסת. לשים ומפוררים היטב בידיים עד שמתקבלים פירורי ביסקוויטים ועוגיות רטובים ומפוררים היטב.
  • דוחסים את פירורי הבסיס לתחתית של תבנית אינגליש קייק או לתחתית של 12 כוסות הגשה אישיות.
  • מכינים את עוגת הגבינה: מקציפים שמנת מתוקה במיקסר במשך 2-3 דקות עד קבל קצף יציב. מניחים בצד.
  • מכניסים לקערה נפרדת את גבינת השמנת, מיץ לימון , סוכר, סוכר וניל, קורט מלח ומערבלים 5 דקות במיקסר.
  • מעבירים את הגבינה המוקצפת אל הקצפת ומערבלים במקסר עד שמקבלים תערובת אחידה.
  • מקפלים אל תערובת הגבינה והקצפת עוגיות אוראו שבורות.
  • שופכים את המלית על הבסיסים (לתבנית אינגליש קייק או לתבניות האישיות).
  • מקררים ללילה במקרר.
קישוט בהגשה (לא חובה): מקציפים חצי חבילת שמנת מתוקה ומזליפים תלולית קטנה ומעוצבת על כל פרוסה או כוס הגשה אישית. במרכזה של תלולית הקצפת מניחים עוגיית מיני אוראו.


הערה: אפשר להכין את העוגות האישיות בתבנית מאפינס שקעים מסיליקון ולחלץ את העוגות לפני ההגשה. אם העוגות רכות מדי לחילוץ ניתן להקפיא על מנת להקל על הוצאת העוגה האישית מהתבנית. במקרה שמקפיאים, מומלץ לחלץ את העוגה כשהיא קפואה לצלחת הגשה ולהמתין 10-15 דקות לפני ההגשה. אם משתמשים בתבניות סיליקון אישיות מעוצבות בצורות (פרח לדוגמא)  אז מכינים את העוגה הפוך. כדאי קודם להכניס לתבנית את מלית הגבינה. להקפיא לשעתיים ואז לדחוס מעל הגבינה את פירורי הבסיס. לא להבהל כבמקרה כזה במהלך חילוץ העוגה נופלים מעט פירורי בסיס. זה עדיין מרשים את האורחים...


והגרסה הדיאטטית: במקום להשתמש בגבינת שמנת 30% משתמשים בגבינת שמנת 5% או גבינה לבנה 5%. במקרה כזה מומלץ מאוד להכין את העוגה בכוסות הגשה אישיות מאחר שהעוגה רכה יותר.


במקרר נשמרת העוגה למשך כ-5 ימים, במקפיא כשבועיים.



2 תגובות:

  1. לפעמים אפשר להבין שהתוצר הסופי יהיה מדהים עוד בתהליך ההכנה, כל אחד מהמרכיבים כל כך טעים, והטעם משתפר בהדרגה לפני ההתקדמות בשלבי ההכנה - מעדן.

    שאלה : העוגות יצאו קצת רכות למרות שהשתמשתי בגבינת נפוליאון. האם בתמונה צילמת את העוגות ישר מהפריזר?

    השבמחק
  2. אכן צילמתי את העוגות מההקפאה. אבל המתנו מעט לפני האכילה כדי שהעוגות יתרככו.. שמחה שיצא טעים! אם העוגות רכות ניתן להקפיא מעט לפני שפורסים או מחלצים מהתבנית זה עוזר.. שבת שלום

    השבמחק