יום ראשון, 13 במאי 2012

קסם אורבני: ניו יורק, ניו יורק

הגענו לניו יורק אחרי שבועיים של טרקים בפרו והמטרה היתה ברורה: למצות את הפן הקולינארי של העיר עד תום בחמישה ימים שעמדו לרשותנו הפעם. הכנה מראש שכללה שיטוט בבלוגים של מקומיים, ומיילים למכרים של מכרים, ומצאתי את עצמי מצויידת במצלמה וברשימה מושלמת של מסעדות לדגום.  כמעט כמו מבצע צבאי, תוכננו הימים בקפידה על מנת להספיק ולטעום כמה שיותר, בכמה שיותר מקומות. העיר הזו, רבות כבר נאמר עליה, ובשבילי היא פרדוקס מושלם. מחד, היא מסמלת את תרבות הצריכה, אפופה בעוצמה מרהיבה וכוח, שירגיש כל מי שיעמוד בליבה של טיים סקוור בשעת צהרים עמוסה, כשתחתיו רוקדת האדמה נוכח רכבת סאבווי שחולפת הרף ומרעידה גם את הלב. בכל פעם אני נתקפת במאניית קניות לא הגיונית ורוכשת מוצרים ובגדים שבמלון נראים כמו רכישה לא ממש מוצלחת. ומאידך, באופן פרדוקסלי איכשהו ניו יורק גורמת לי הרגשה רגועה משהו, למרות העוצמה האדירה והגודל, יש בה אינטימיות מסויימת ואין את הניכור שהרגשתי במגה ערים במזרח (סטייל שנגחאי, בייג'ין וטוקיו).  השיק נוטף מהרחובות באופן שגורם לי צמרמורת נעימה. אני נהנית לשוטט בצ'לסי, בסוהו או נוליטה, ובביקור הזה גיליתי גם את ויליאמסברג בברוקלין. תענוג לאכול עוגות גבינה במאפיות בוטיק ולבחון את החנויות המדהימות של מעצבים ניו יורקים צעירים בין הרחובות המקסימים של הויליג'. תענוג. פשוט תענוג. זה הקסם האמיתי של ניו יורק...
וחזרה למסע הקולינארי. יש משהו שחשוב לדעת עלינו. אנחנו אוהבים לאכול. מאוד. אז כאמור, נסעתי מצויידת היטב ברשימת מסעדות פופולריות, רשימה שהתגמשה תוך כדי טיול, בעקבות עצות  "חמות" של יודעי דבר, וכמובן, שמצאנו "פנינים" תוך כדי שיטוטים. הרשימה שלהלן לא תמצה אפילו לא חלק קטן ממה שיש לעיר להציע, אבל כדאי להכיר..

Ippudo- ראמן בר מטורף בגריניץ ויליג

בר ראמן מגניב ובועט. לא ניתן להזמין מקום, אלא יש להגיע להמתין כ-45 דקות (מומלץ להגיע לא בשעות עומס, שכן אז ההמתנה ארוכה יותר). אנחנו הגענו בשעה 17:00 (אז המקום נפתח לארוחת ערב ביום ראשון, באמצע שבוע השעות שונות). המתנה בת 45 בבר מדליק (אותה ניתן להעביר עם דרינק ביד), מסתיימת כשהמארחת יפנית - אמריקאית צועקת את שמך בקול גדול, ומשתלמת לגמרי אחרי שנכנסים פנימה. אכלנו את אחד ממרקי הראמן הכי טעימים שאכלנו (כן ! זה התעלה אפילו על חלק ממרקי הראמן שאכלתי ביפן). בנוסף, כדאי ומומלץ לטעום לחמניות מאודות במילוי עוף ברוטב מעולה, הן רכות, נימוחות וטעימות  וגרמו לי הרבה שימחה. 10-12 דולר למנת ראמן, 10-12 דולר לזוג לחמניות מאודות טעימות.  אוכל טוב שירות אדיב, תענוג במחירים סבירים בהחלט, ושיק ניו יורקי בטירוף.

כתובת:  ברחוב 10 פינת השדרה הרביעית במנהטן

Sea- תאילנדית מעולה בשכונת ויליאמסברג ברוקלין

המסעדה ממוקמת בשכונת ויליאמסברג הגרובית והתוססת בברוקלין. שיטוט נעים בין בוטיקים מגניבים, מוביל למסעדה המצויינת הזו. אין אפשרות להזמין מקום צריך פשוט להגיע ולהמתין. אנחנו הגענו בשעת צהרים, לא עמוסה בכלל וההמתנה פסחה עלינו. מלצרים נחמדים, עיצוב מתכתי והמון מקומיים שאוכלים צהרים לבד או בקבוצה. הזמנו שתי מנות ראשונות נהדרות וחלקנו פאד תאי מושלם לעיקרית. בין לבין התענגנו על קוקטיילים טובים (מרטיני לי'צי ומוחיטו)  שהפכו את הצהרים לחגיגה. למנות ראשונות הזמנו צלחת ענקית של  כיסונים במילויים שונים (צמחוניים, פירות ים ועוף). מנה גדולה ומושלמת. מנה ראשונה נוספת היתה ספרינג רול מצויינים במילוי ירקות ופירות ים. כאמור כל התענוג לא השאיר מקום לקינוח, ומעיון בתפריט הקינוחים נראה שמדובר בקינוחים ענקיים ועתירי שומנים, לא בטוח שהפסדנו. כ- 60 דולר לשתי מנות ראשונות, עיקרית אחת, שני קוקטיילים טעימים ושירות מנומס חייכני ואדיב. שווה קפיצה לארוחת צהרים פלוס קניות או לארוחת ערב ודרינק באיזה פאב לוהט.
למסעדה סניף נוסף בשוק הבשר של צ'לסי, אבל יודעי דבר יודעים שויליאמסברג - אין , שוק הבשר- אאוט...
כתובת: N 6th St 114 ברוקלין (יש סניף גם בשוק הבשר בצ'לסי)

Momofuku נודלס בר הורס

נודלס בר אסיאתי מצויין. גם כאן כמיטב המסורת לא ניתן להזמין מקום ויש להגיע ולהמתין. הגענו לארוחת ערב והמתנו כחצי שעה. דיוויד צאנג מכין מרק ראמן מצויין, ולחמניות מאודות ונימוחות ששווה להרוג בשבילן (במילוי שרימפס או פטריות) פשוט גן עדן. 9-11 דולר לזוג לחמניות מאודות, 12-15 דולר למרק ראמן. יש בנוסף מגוון מנות אסייתיות שמוגשות מידי יום, כולל נודלס וסלטים שונים. מגיעים, מתיישבים אוכלים ראמן ולחמניות מאודות לצד סאקה טוב ושמחים. שווה לקפוץ בניו יורק בשבילה...
כתובת: בין רחוב 10 ל-11 בשדרה הראשונה  באיסט ויליג מנהטן

Nah- מסעדה ויאטנמית אותנטית בצייינה טאון

מסעדה ויאטנמית אותנטית לחלוטין עם מלצרים אסייתים חסרי סבלנות, ומפיונים דביקים. אבל אם חפצה נפשכם במרק פה אמיתי ומסורתי זה המקום ללא כל ספק. תתיישבו ומיד יוגש לכם קנקן תה, השולחן יתמלא במהרה בצלחות קטנות עם המון תוספות שמוגשות באופן מסורתי עם מרק פה ותקבלו מרק פה צלול וטעים עם נודלס מסורתיים. אנחנו הזמנו גם מנת אגרול במילוי ירקות ושרימפס כמנה ראשונה שהיתה מצויינת.  15 דולר למנת אגרולים (גדולה) ו-2 צלחות מרק פה. ארוחת צהרים מושלמת במחיר אטרקטיבי.
כתובת: רחוב  Baxter 87 בציינה טאון מנהטן (בין רחוב  Btwn Bayard & Walker St)

Alta- טאפס בר מעולה בגריניץ ויליג

טאפס בר הורס, מדליק ושיקי. חובה להזמין מקום, הבר על שתי קומותיו עמוס בטירוף כבר משעה 21:00. המון מנות טאפס מעניינות . 120 דולר ל-5 מנות קטנות, מנת קינוח ו-2 סנגריות שיקפיצו אתכם השמיימה.
אכלנו חציל בסגנון יפני טעים, פיצה קטנה עם קרם פורצ'יני, שרימפס בצ'ילי, מאפה במילוי תרד וגבינה, סלט סלקים וגבינה נהדרת, ועוגת שוקולד מושלמת לקינוח. המקום לא זול והמנות קטנות, כך שאם אתם מגיעים רעבים זה לא המקום. אם מתחשק לכם ערב בבר מגניב נוטף שיק ניו יורקי אמיתי, ללגום סנגרייה ולנשנש קצת טאפס (ביוקר). זה המקום.

כתובת: בין שדרה 5 ל-6 ברחוב 10 בגריניץ ויליג מנהטן

Casa mono - טאפס בר של מאריו בטלי.

הטאפס בר הזה קטנטן ונעים. מספר מצומצם של שולחנות עץ, בר קטן, מעט מלצרים (חלקם איטלקיים עצבניים כמיטב המסורת) אוכל משובח, מוזיקה נעימה ויין טוב. קלאסי. חובה להזמין מקום כי המסעדה מאוד קטנה ועמוסה. אוכל מרגש, מענג ומעניין. אכלנו ארבע מנות שכולן היו טעימות, איכותיות וקטנות. מנת קרוקטים של גבינת עיזים ודלעת -שהיו פריכים ונימוחים- היתה פשוט מצויינת. מנה נוספת של סלט אנדיב עם גבינת מנצ'גו היתה טעימה אבל לא מיוחדת ולא מרגשת. בנוסף אכלנו מנת שלו על צימוקים שהיה עשוי בדיוק מושלם וערב לחכינו מאוד, ומנה נוספת של מאפה עם רוטב עגבניות ואפונה שעליו הונח בעדינות נתח לובסטר, המנה היתה טעימה, ואף על פי שהוגשה קרה, היא היתה מצויינת. לסיכום אוכל איכותי וטעים, אולם יש לקחת בחשבון שהמנות קטנות והמחירים גדולים. עבור 4 מנות ו-2 כוסות יין אדום שילמנו 77 דולר כולל מס בשעת צהריים.  המסעדה ממוקמת ליד יוניון סקוור ולכן מומלץ להגיע בימים שהשוק פועל (ב,ד, ו' ושבת) על מנת להשלים את החוויה הקולינארית. את הקינוח לא אכלנו בקאסה מונו אלא במתחם EATALY של מריו מטלי שממוקם במרחק כמה רחובות,  שהוא תענוג בפני עצמו.
כתובת: פינת רחוב 17 ורחוב IRVING PLACE במנהטן

Eataly - מתחם אוכל ענק של מריו באטלי הכולל המון מסעדות וחומרי גלם, כלי בית

המתחם הזה של מריו בטלי פשוט עצום. יש בו המון מסעדות שכל אחת מגישה אוכל בסגנון אחר, בשרים, גבינות, פיצות, ביסטרו ועוד, יש גם דוכני קפה משובח, קינוחים מגרים (לא כל מבחר שווה כמו שהוא נראה) וגלידה טעימה. מפוזרים בחן המון דוכנים שכל אחת מתמחה במזון מסוג אחר, פירות ים, פסטות טריות, גבינות, נקניקים, מחלקות של כלי בית, ומוצרי מזון יבש כמו פסטות , רטבים, שמן זית, תבלינים משובחים, מחית כמהין יקרה מפז, קוויאר ועוד, ישנן אפילו אריזות פיקניק של גבינות, לחם וירקות לקנות ולנשנש איפה שמתחשק.. שווה ביקור, ומנוחה קצרה של קפה וקינוח. תענוג. אנחנו חזרנו עם מכונה רטרו לטחינת קפה מהממת שסחבתי כל הדרך הביתה...
כתובת: פינת השדרה 6 ורחוב 23 מנהטן

Earl sandvich

דוכן סנדוויצים בקרבת טיים סקוור. נהדר לצאת מביקור במומה ולהרגיע את הבטן עם סנדוויץ סלט או מרק הום מייד. אכלנו שם את מרק העגבניות בין היותר טעימים שאכלתי אי פעם, ב-2.99 דולר לקערת מרק עם קרוטונים ביתיים שממש אבל ממש תרצו להזמין פעמיים!!
כתובת: בין שדרה 5 ל-6 ברחוב 52 מנהטן

Balthazar

ברסרי צרפתי עם כל הגינונים. מומלץ להזמין מקום. המסעדה ממוקמת בסוהו כך שביקור באיזור מומלץ בחום, ומגישה ארוחות בוקר, צהרים וערב וברנצ'ים בסופי שבוע. צמוד למסעדה ישנה מאפייה קטנה שמגישה מאפים וקפה לניו יורקרים ממהרים בבוקר. הגענו ב-7 בבוקר  (היינו בהמתנה לטיסת קונקשיין) וכבר היה תור מחוץ למאפייה, בחור צעיר עם חליפת עסקים, בחורה צעירה לבושה בנונשלנטיות ומביטה בשעון כל שנייה, זוג תיירים מבוגרים נוספים שממתינים לפתיחת המסעדה, ועוד צעיר שעובר ליד עם מזרון יוגה ביד. בוקר רגיל בסוהו. איזו שלווה.  שתינו קפה מצויין, ואכלנו 2 ארוחות בוקר נהדרות. עומר אכל בייצי בנדיקט מושלמות ואני אכלתי מאפה מבצק עלים מושלם שאליו שודכו באלגנטיות רוטב פטריות ואספרגוס וביצה עלומה מושלמת. לא יאמן כמה זה היה טעים. אנקדוטה- הברסרי של הזוג ברודי באבן גבירול הוא העתק כמעט מושלם של המקום, העיצוב, המנות, ואפילו התפריט והאווירה.

כתובת: רחוב SPRING (מס' 80) פינת CROSBY בסוהו מנהטן

Maze- גורדון רמזי

הזמנו מקום לגורדון רמזי לעסקית צהרים. ארוחה בת 3 מנות ב-29 דולר לסועד ואפשרות לשדרג לסטייק ב-10 דולר נוספים. ללא ספק דיל משתלם. המקומות שוריינו חודשים מראש, אבל ברגע האחרון רצינו להזיז את השעה ולא היתה בעיה. הגענו כאמור לארוחת צהרים שמוגשת בין 13:00 ל-15:30. המסעדה ממוקמת במלון LONDON קרוב לטיים סקוור, כך שמבחינת לוקיישן זה לא ה-מקום למי שמחפש אוכל טוב (טיים סקוור נהדרת לצילומים או למחזות זמר אבל היא לגמרי לוקיישן למסעדות תיירים קטשיות שמגישות אוכל זוועה במחירים מופקעים). המסעדה בעיצוב מלוקק משהו,  וכשהגענו, היו סביבנו מספר שולחנות של תיירים שאכלו בנחת צהרים, המסעדה ממש לא היתה עמוסה. כל אחד מאיתנו אכל 3 מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) ושתינו כוס יין שמוגש ב-12 דולר לצד העיסקית. כאמור, דיל משתלם ביותר שמאפשר לאכול אצל גורדון רמזי ולראות הכצעקתה...
ותכלס:
מנה ראשונה של שקדי עגל עם סלקים לצד מיונז ברוטב בלסמי מתקתק היתה מצויינת. פשוט להיט. מנה ראשונה נוספת של סלט ירוק היתה טעימה אבל לא מעניינת במיוחד. שתי עיקריות היו פשוטות ועשויות בקפידה, סטייק אנטריקוט לצד קוביות פולנטה נהדרות, וחזה עוף ביין אדום. כאמור לא אוכל מיוחד או מרשים אבל עשוי בקפידה וטעים. מנה אחרונה של קינוחי שוקולד היתה מצויינת ונהנינו לסגור איתה את החגיגה.
לסיכום: דיל משתלם לארוחה מלאה ועשויה טוב, עם שירות מוקפד, אבל למי שמחפש ריגושים ומסעדות שיקיות עם אווירה גרובית זה לא המקום, אם חפצה נפשכם באוכל טוב ומוקפד במחיר לא מופקע, תזמינו מקום לעסקית צהרים בMAZE.
כתובת: בין שדרה 5 ל-6 & 10 St ברחוב 54 מנהטן במלון LONDON

One Girl Cookies

בית קפה מקסים בשכונת Dumbo בברוקלין, שמגיש עוגיות נהדרות, עוגות, גרנולה וארוחות בוקר. מומלץ בחום לחצות בנחת את גשר ברוקלין בטיול בוקר נפלא, ולרדת ישירות לקפה ועוגיות טעימות ב-One Girl Cookies...
Main St (corner of Water) Brooklyn

Little Cupcake Bakeshop

מאפייה נהדרת בנוליטה. אכלנו עוגת גבינה ואוראו אלוהית. תענוג צרוף אחרי שיטוט ברחובות הרגועים של סוהו נוהו ונוליטה וכאתנחתא מהקניות בבוטיקים יחודיים של מעצבים ניו יורקיים.
9102 Third AvenueBrooklyn, New York 11209tel. 718.680.4465

שוק איכרים ביוניון סקוור

שוק איכרים נהדר שמוכרים בו תוצרת משובחת של חקלאים מהאיזור. ביצים, גרנולה, רוטב פסטה, לחמים, מיצים ופירות וירקות צבעוניים ויפים. תענוג להגיע, לטעום לצלם ולקנות קצת לדרך. אפשר בכייף לקנות קצת ירקות גבינות ומיצים ולעצור לנשנש על הספסלים בכיכר.
 ימים ב', ד, שישי ושבת בכיכר יוניון.

שוק צ'לסי

שוק מקורה מקסים ובו דוכנים וחנויות נהדרות, קאפקייקס מושלמות וצבעוניות, חנויות לשוקולד, שמן זית, ציוד לבישול ואפייה ואפילו חנויות בגדים מדליקות (מכניסה מרחוב 10 ישנה חנות בשם אנתרופולוג'י ששווה לגמרי ביקור, ובקצה השני של השוק ישנו מתחם של מעצבים צעירים ויד שנייה- לא לפספס!
גולת הכותרת היא לגמרי חנות הדגים ופירות הים הנהדרת שממוקמת במרכז השוק ומגישה ביסק סרטנים פשוט מושלם בטעמים וגדלים שונים. הגשה עצמית בכוסות נייר עם שקית קרוטונים שמקבלים בקופה, הכי לעמוד בחוץ ולנשנש בין גיהוץ לגיהוץ של כרטיס האשראי...

רחוב 10 שדרה 10 בצ'לסי- ביסק סרטנים הורס

Daen and Deluca

רשת של מרכולי גורמה הפזורה בכל רחבי העיר תענוג לקנות פירות, ממרחים לחמים ואפילו ממרחי כמהין, לקחת קפה טייקאווי ומאפים ועוגות מרשימות.