יום חמישי, 23 בפברואר 2012

על צ'יקן טיקה מסאלה ומקומות שחייבים לראות

במקרה נתקלתי לאחרונה בספר שנקרא "מקומות שחייבים לראות לפני שנמות". לי יש רשימה פרטית ארוכה מאוד של מקומות ש"חייבים לראות לפני שנמות", ובמקום די גבוה ברשימה נמצאת הודו שמעניינת מסקרנת ומקסימה אותי מאוד. מעין "אישור" להרגשה שלי לגבי הודו קיבלתי גם מהספר שהודו כיכבה בו מספר לא מבוטל של פעמים. כשאני חושבת על הודו, אני מעלה בדמיוני ארץ צבעונית טבולה ושופעת באווירה מיסטית קסומה, באשרמים ססגוניים ובאנשים חמים. המון אנשים לא אוהבים את הודו בגלל העוני. אני מקווה וחולמת להגיע להודו פעם, ואני מקווה שאצליח לראות את היופי והקסם שבתרבות, במקום ובאנשים, ולחוות את הארץ המדהימה הזו (כך אומרים...). ובינתיים... בעקבות מחשבות על הודו הכנתי צ'יקן טיקה מסאלה בגרסה מעניינת וטעימה. לילה השרייה לספיגת הטעמים, 10 דקות להכנת הרוטב ו-10דקות בישול להתמזגות הרוטב והעוף וזהו. אני עוצמת עיניים, נושמת עמוק וחולמת על הודו...אחח... טעים.
צ'יקן טיקה מסאלה 
מצרכים ל-4 מנות
למישרה
500 גרם פרגיות  או חזה עוף חתוך לנתחונים
קופסה קטנה של עגבניות מרוסקות (400 ג')
גביע יוגורט (150 גרם)
חצי כפית זרעי כוסברה טחונים
כפית גראם מסאלה
רבע כפית ג'ינג'ר טרי מגורר דק
1-2 כפות משחת קארי אדום
מעט שמן שומשום
מלח, פלפל

לרוטב
פחית חלב קוקוס
קופסה של רסק עגבניות (100 גרם)
50 גרם בוטנים טיבעיים
חצי כפית גראם מסאלה
חצי כפית זרעי כוסברה טחונים
רבע כפית ג'נג'ר מגורר דק
2 שיני שום קצוצות
שמן זית (כ-2 כפות)
מלח, פלפל

אופן הכנה
  • מכניסים את כל חומרי המשרה לקערה ומערבבים. מוסיפים את הפרגיות או חזה העוף ומערבבים היטב. מכניסים למקרר ל6-8 שעות (עדיף לילה).
  • מוציאים מהמקרר את הפרגיות, מסדרים אותן בתבנית, ושופכים עליהן את שאריות המשרה. מכניסים לתנור וצולים בחום של 180 מעלות כ-15 דקות עד שהפרגיות מוכנות כמעט לחלוטין.
  • בינתיים מכינים את הרוטב. מחממים שמן זית בסיר גדול. מוסיפים שום ומערבבים מס' שניות. מוסיפים רסק עגבניות וחלב קוקוס ומערבבים. מוסיפים בוטנים ותבלינים ומערבבים. אפשר להוסיף מעט מים למי שאוהב פחות סמיך. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה כ-10 דקות. טועמים ומתקנים תיבול.
  • מכבים את האש, וטוחנים בבלנדר מוט את הרוטב עד שמתקבל רוטב חלק.
  • מכניסים את הפרגיות לסיר (לאחר שעברו צלייה בתנור כמובן) ומבשלים כ-10 דקות נוספות.
  • בתיאבון.






7 תגובות:

  1. נראה שווה ביותר
    מחפש את הגרסה הכשרה :)

    השבמחק
  2. פשוט מחליפים את היוגורט בחלב קוקוס...

    השבמחק
  3. נראה טעים

    סדנת סושי

    http://www.my-chef.co.il/index.php/סדנת-סושי

    השבמחק
  4. יצא מדהים!!!! אני בישלתי שינויי קל... במקום בוטנים הוספתי קאשיו וכמו כן הוספתי גם קצת אגוז מוסקט וכורכום כל הכבוד מתכון מעולה!!!!

    השבמחק
  5. יצא מדהים!!!! אני בישלתי שינויי קל... במקום בוטנים הוספתי קאשיו וכמו כן הוספתי גם קצת אגוז מוסקט וכורכום כל הכבוד מתכון מעולה!!!!

    השבמחק