יום שני, 20 באוגוסט 2012

שחיתות מענגת: גלידת שוקולד ביתית ותוספות בלי מכונה

הסמיפרדו- הגלידה הביתית המוכרת והאהובה היא מהמנות היותר ממכרות שלי. אני חולת גלידה, ולהכין אותה בבית עם שוקולד איכותי ותוספות שאני אוהבת זו פשוט חגיגה. המנה מרשימה, מעוררת התפעלות בקרב האורחים, ובשבילי... לפעמים הצילומים הם סתם תירוץ...לחסל הרבה יותר ממה שאני מסוגלת לדמיין... זו בהחלט מנה מנצחת עבורי.  
בעקרון, ישנה גרסה הרבה יותר מהירה ופשוטה לסמיפרדו בקלי קלות שאני מכינה עם שמנת וחלב ממותק מרוכז בלבד עם תוספות מתפוררות (עוגיות שוקולד צ'יפס לדוגמא). מדובר בגרסה נהדרת של גלידה ביתית במרקם נפלא (לא לגמרי מרקם רך של גלידה אבל קרוב וההשקעה ממש קטנה). אבל, כשרוצים להכין סמיפרדו או גלידה ביתית מעט יותר מורכבת מבחינת טעמים, כבר לא ניתן לעשות זאת באותה טכניקה פשוטה של הקצפת שמנת וחלב ממותק מרוכז בלבד. גם הגרסה שלהלן היא פשוטה וכרוכה בסך הכל בהקצפה מהירה ב- 3 קערות נפרדות וקיפול הקצף. פשוט, לא מסובך וטעים רצח. מאחר שהביצים במתכון חיות חשוב להקפיד לקנות ביצים טריות ממקום ממוזג, לאחסן אותן בקירור ולשמור על סמיפרדו במקפיא (אני מעדיפה לא יותר משבוע). ההקפאה מצמצמת את הסיכון הכרוך באכילת ביצים לא מבושלות, וכאמור, חשוב גם להקפיד על רכישה של ביצים שלא פג תוקפן ממקור מהימן.
נתקלתי בכל כך הרבה מתכוני סמיפרדו בחיי, כאשר רובם די דומים ועל אותו עקרון בדיוק (בדרך כלל מדובר בהקצפה של חלמונים עם סוכר, אליהם מקפלים את התוספות הכבדות (כמו שוקולד, ממרח חלבה וכו), הקצפת חלבונים בנפרד, והקצפת שמנת מתוקה, קיפול התערובת באופן שמתואר במתכון וערבוב פנימה של תוספות יבשות). כשקולטים את העיקרון אפשר להשתולל ולהכין  סמיפרדו כיד הדמיון הטובה. אין כייף גדול מזה בקיץ. תענוג...
המתכון שלהלן הוא מתכון שאני מכינה כבר המון זמן, שהוא מיקס של מספר מתכונים שנתקלתי בהם, בתוספת שינויים שונים שלי.
סמיפרדו שוקולד ותוספות
מצרכים ל-12-10 מנות בתבנית מאפינס או 2 תבניות אינגליש קייק

3 ביצים מופרדות
3/4 כוס סוכר
1 גביע שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר

תוספות: דובדבני אמרנה מסונננים או עוגיות לוטוס קצוצות או פסק זמן מפורר או עוגיות שוקולד צי'פס או כל עוגייה או תוספת אחרת שאתם אוהבים

אופציה: שברי נשיקות מרנג


אופן הכנה

  • ממיסים שוקולד מריר במיקרוגל כל פעם לחצי דקה, מוציאים ומערבבים עד להמסה מלאה.
  • מקציפים חלמונים ורבע כוס סוכר 3 דקות עד לקבלת קצף תפוח ואחיד. שופכים שוקולד מריר לתערובת החלמונים בזרם דק ומערבבים היטב בכף.
  • מקציפים חלבונים (יש לשטוף היטב את הוו של המקציף לפני ההקצפה, שכן השומן מהחלבונים יכול להרוס את הקצפת החלבונים) עם חצי כוס סוכר במשך כ-3 דקות עד קבלת קצב יציב.
  • מערבבים בתנועות עטיפה עדינות את השוקולד והחלבונים.
  • מקציפים שמנת קרה מאוד לקצב יציב במשך כ-2 דקות.
  • מערבבים תערובת שוקולד וביצים עם השמנת.
  • בשלב זה מוסיפים את התוספות  דובדבני אמרנה או עוגיות לוטוס או פסק זמן מפורר (אפשר לחלק את התערובת לחצי וכל חצי להכין כל חצי עם תוספת שונה).
  • מי שאוהב יכול להוסיף שברי  נשיקות מרנג שמוסיפים מרקם וטעם מעניין (רעיון חמוד שקראתי לפני שנה ב"על השולחן"...).
  • שופכים את התערובת לשתי תבניות אינגלישקייק מצופות בניילון נצמד (לסמיפרדו פרוס כמו בתמונה למעלה) או לתבנית מאפינס שקעים מסילקון (לסמיפרדו בצורות- ראו תמונה למעלה) או לקופסת פלסטיק (על מנת לאכול את הסמיפרדו כמו גלידה בכוס או גביע כמו בתמונה למטה).
  • מקפיאים 12 שעות לפני ההגשה.
  • מוציאים מההקפאה מעבירים לכלי הגשה, ומגישים כעבור 3-5 דקות.
  • אני מעדיפה לצרוך את הסמיפרדו תוך שבוע מיום ההכנה (שומרים במקפיא).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה