יום שני, 3 בדצמבר 2012

על חציל בטחינת עגבניות ויוגורט עיזים

זהו. עברנו. כמעט נגמרו הארגזים, בכלל לא נגמרו הסידורים, ונשאר המון המון המון חשק לבישולים. אחד הדברים הכי טובים בבית החדש, שיש לי חלון דרומי עצום שמציף את הבית באור מקסים שהוא הכרחי ומצויין לצילומי מזון. אלתרתי לי חדר סטודיו חמוד משקיף לרחוב ולמגדלי העיר, מוצף באור ומלא באקסוסוריז של צילומים. אין לי כבר סבלנות... אני מחכה להתחיל לצלם שם... מטבעי אני לא ארגע עד שהכל יהיה מסודר למשעי, אז בינתיים עוד מסדרים...
בחרתי הפעם, להביא מתכון קליל ומהיר שמשקף את אופי הבישולים שלי בעת פרוייקט המעבר והשיפוץ.. חציל צלוי בטחינה של עגבניות צלויות ויוגורט עיזים. החציל נצלה על אש גלויה על הגז (זה עושה לכלוך אבל טעים אש!) ולמי שמתעצל לנקות או שאין אש יכול בהחלט לקלות את החציל בנייר כסף בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 220 מעלות למשך כחצי שעה עד שהחציל מגיר נוזלים ומתרכך. הטחינה היא הלהיט של המנה. עגבניות שרי צלויות בתנור נטחנות עם טחינה ויוגורט והתוצאה חלומית מבחינתי...אפשר להכפיל את הכמות במתכון אם חפצה נפשכם במנות לאירוח..
חציל צלוי בטחינת עגבניות צלויות ויוגורט עיזים
מצרכים ל-2 מנות
חציל שטוף 
15 עגבניות שרי חצויות
עלים מ-2 ענפי טימין טרי או מעט טימין יבש
שמן זית
רבע כוס טחינה
רבע כוס יוגורט
מלח, פלפל שחור גרוס

אופן הכנה
  • מניחים את החציל על הגז והופכים במלקחיים מידי פעם עד שהחציל שרוף מבחוץ ומגיר נוזלים.
  • מניחים בצד.
  • בינתיים, מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה עגבניות שרי חצויות. מתבלים בטימין, מלח ופלפל ומעט שמן זית וצולים בתנור שחומם מראש ל-220 מעלות כרבע שעה עד שהעגבניות צלויות ומגירות נוזלים.
  • מכניסים לבלנדר או לכלי שמתאים לבלנדר מוט עגבניות שרי, חצי מכמות הטחינה וחצי מכמות היוגורט. טוחנים. מוסיפים עוד טחינה יוגורט (ואפשר קצת מים במידת הצורך) על מנת להגיע למרקם מושלם שאוהבים (אני אוהבת די סמיך ויש שאוהבים דליל). מתבלים במלח, ופלפל שחור גרוס.
  • שופכים מעל החציל ומגישים.
  • טעים.





3 תגובות:

  1. נראה מעולה!
    החלטתי מה אוכלים היום בצהריים!

    השבמחק
  2. כל כך קל וכל כך מעולה

    השבמחק
  3. חציל, אחת האהבות שלי, נראה טעים בטירוף

    השבמחק