יום שני, 29 באוקטובר 2012

קציצות עוף וקינואה בתבשיל תפוחי אדמה ופטריות



בזמן האחרון יש לי הרבה עניינים. אני עסוקה בקניית בית, שיפוצים וקשקושים, שמעבר לזה שזה כייף גדול זה יכול להיות גם ניגו'ס פרוצדוראלי מעיק. אני מתגעגעת לחוסר מעש  בערב, אני מתגעגעת לבשל ולצלם אחר הצהרים (היום מחשיך כל כך מוקדם שלא נשאר זמן לצלם באור יום כשאני חוזרת מהעבודה. ..). ואני מתגעגעת לבישולים של בית. כי מסתבר שלקנות בית מקרב אותך להרבה ניירת ומרחיק אותך מריח של בית, ומאוירה ביתית של כרבולים. בא לי להתענג על מנות בריאות, ואין לי זמן... אבל מצאתי את המנה הזו, שהכנתי לפני מספר שבועות ועדיין לא יצא לי לפרסם. אז בניתיים עד שהמטבח יעמוד על תילו במקום החדש, אני מתענגת על התמונות ועל הריח שעולה בדימיוני כשאני רואה את התמונה...


קציצות קינואה ועוף יוצאות רכות ונימוחות שלא נדבר על בריאות. אני אופה אותן חצי אפייה שיקבלו מעטפת דקיקה (לא מטגנת בשביל הבריאות) כך שיוצאות קציצות רכות במיוחד, נימוחות וטעימות נורא. תפוחי האדמה מתבשלים עם הפטריות לתבשיל סמיך מתובל ומנחם שמקבל באהבה את הקציצות. במהלך הבישול הקציצות סופגות את מיצי התבשיל, והופכות לעסיסיות במיוחד. 
קציצות עוף וקינואה בתבשיל תפוחי אדמה ופטריות
מצרכים לכ-20 קציצות
500 גרם עוף
חצי כוס קינואה + כוס מים
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה  או כוסברה קצוצה
ביצה
בצל קצוץ
מלח, פלפל שחור גרוס
כמון
2 כפות שמן זית

לתבשיל
6 תפוחי אדמה קלופים ופרוסים
סלסילת פטריות מעורבות (שמפיניון ושיטאקי) שטופות וחתוכות לרבעים
בצל קצוץ
מלח, פלפל שחור גרוס
כמון
תבלין כוסברה טחונה
6 עלי מרווה
עלים מ-4 ענפי טימין
שמן זית
כוס מים או ציר עוף או בקר

אופן הכנה

  • מכינים את הקינואה: מכניסים לסיר קטן חצי כוס קינואה וכוס מים. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה כ-15-20 דקות עד שהקינואה מתרככת.
  • מכניסים לקערה קינואה, פטרוזיליה (או כוסברה) בצל וטוחנים בבלנדר מוט (או מעבד מזון).
  • מוסיפים עוף, ביצה , שמן ותבלינים ומערבבים.
  • מכינים בידיים רטובות קציצות (מכינים כדורים קטנים ומשטחים). מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-10 דקות (חצי אפייה).
  • מכינים את התבשיל: מחממים מעט שמן זית בסיר גדול ורחב. מאדים בצל קצוץ כשהסיר מכוסה. כשהבצל שקוף מוסיפים פטריות ומאדים כשהסיר מכוסה. כשכל הנוזלים ניגרים מוסיפים מלח, ופלפל. ממשיכים לאדות עד שהפטריות סופגות את הנוזלים. מוסיפים תפוחי אדמה, מרווה ותבלינים ומאדים.
  • מוסיפים מים או ציר עד לכיסוי תפוחי האדמה והפטריות, ומבשלים על אש נמוכה כ-20 דקות עד שתפוחי האדמה מתרככים.
  • מוסיפים את הקציצות ומסדרים אותן יפה בסיר בין הירקות, כדאי לדאוג שהכל הקציצות מכוסות במיצי התבשיל.
  • מבשלים כ-20 דקות על אש נמוכה עד שהקציצות רכות, מוכנות ועסיסיות.
  • טועמים ותקנים תיבול.
  • מגישים חם כמו שהוא או על אורז.

4 תגובות:

  1. איפה נעלמת אתמול?
    זה מה שהיית צריכה להכין והאיש ההוא שרוקד עם העגבניה היה מספר לך סחפורים על העננים שהעוף רואה בטרם נכנס למחבת

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כייף לכם! ראיתי תמונות וזה בהחלט נראה חוויה... אני עבודה עבודה עבודה וסידורים של קניית דירה... התשה חיובית ביותר :)

      מחק
  2. יא, לגמרי נראה תבשיל טעים של בית....הוספתי לפינטרסט שלי, נראה לי גאוני לגמרי.

    השבמחק