יום שני, 7 בינואר 2013

עוגת ביסקוויטים: מתכון ישן בטעם חדש ויומולדת שנה


הבלוג חוגג בימים אלה שנה. כבר שנה אני כותבת, מצלמת, מבשלת ומשתפת. כדי להימנע מהשתפכויות רגשיות מיותרות וסנטימנטליות מעושה אני רק אכתוב בקצרה, שאני נהנית מאוד לשתף, שמחה לקרוא את התגובות ואני מרגישה שההתעסקות באוכל מהווה עבורי באופן הכי פשוט, בסיסי ואמיתי מקום נעים, מענג ושמח מלא באהבה לחיים. זהו ככה פשוט. בלי אידיאולוגיה, בלי פסיכולוגיה בשיט ולא בשורה לכאורה. רק נעימות ואהבה לחיים. מקווה שאני מצליחה להעלות חיוך ושאתם נהנים כמוני.

הפעם אני מביאה מתכון נוסטלגי, שכולנו מכירים (ואוהבים אני מקווה), של עוגת ביסקוויטים פשוטה וקלה עם טוויסט קטן, במקום שכבות של קרם אינסטנט פודינג וניל ושוקולד, הכנתי קרם נוגט מסקרפונה ושכבת גנאש שוקולד אגוזים. את הבסקוויטים טבלתי באספרסו איכותי עם ויסקי והשאר היסטוריה. 
עוגת בסקוויטים 
מצרכים לתבנית 25*30
2 וחצי חבילות ביסקוויטים (פתי בר)
250 גרם שוקולד מריר (2 וחצי חבילות)
2 כפות ממרח פרלינה (להשיג בחנויות מתמחות) או 4 כפות נוטלה
2 קופסאות מסקרפונה (500 גרם)
3 קופסאות שמנת מתוקה (750 מ"ל)
כוס אספרסו (או נס קפה) ממותק
רבע כוס ויסקי
1/4 כוס סוכר
4 כפות אבקת נוגט (או 2 כפות אבקת קפה נמס מעורבבות עם 2 כפות קקאו ו-2 כפות סוכר)

אופן הכנה
  • מכינים גנאש: מכניסים לקערה חסינת מיקרוגל שוקולד מריר חתוך לקוביות ו3/4 כוס  + 2 כפות שמנת מתוקה. מחממים במיקרו בפולסים של חצי דקה כל פעם, מוציאים מערבבים ומחזירים למיקרו עד כמעט להמסה. בסוף כשיש עוד גושים של שוקולד מערבבים היטב על להמסה מלאה. חשוב להזהר שוקולד נשרף בקלות במיקרו. מוסיפים פרלינה או נוטלה ומערבבים היטב.
  • מכינים קרם מסקרפונה: מקציפים מעט את המסקרפונה במהירות נמוכה. מוסיפים את השמנת המתוקה (שנותרה מהגנאש) ועוד 2 חבילות שמנת מתוקה, סוכר ואבקת נוגט (או תחליף קפה קקאו) ומקציפים כשתי דקות עד לקבלת קרם טעים. את השמנת המתוקה מוסיפים ישר מהמקרר חשוב שהיא תהיה קרה מאוד. שומרים בצד כוס מהקרם (ניתן לאכול סתם ככה עם תותים, מהמם). ביתרה משתמשים לעוגה.
  • מכינים אספרסו ארוך, ממתיקים ומוסיפים חצי מכמות הויסקי. (את החצי השני שומרים לנגלה השנייה).
  • מרכיבים את העוגה: טובלים ביסקוויטים אחד אחד בתערובת הקפה. מסדרים את הביסקוויטים בתבנית ומורחים מעל חצי מכמות קרם המסקרפונה.
  • .חוזרים על הפעולה עם עוד שכבת ביסקוויטים והפעם ממורחים שכבת גנאש. אם נגמר הקפה, מכינים עוד נגלה ומוסיפים את הויסקי שנשאר.
  • חוזרים על הפעולה לעוד שכבת מסקרפונה ומסיימים עם גנאש שוקולד.
  • מכניסים למקרר ללילה להתייצבות.
  • טעים.




3 תגובות:

  1. איזה כיף שחידשת מתכון אהוב וישן!
    מזל טוב על חגיגות השנה!
    נהנת לקרוא כל פוסט ופוסט :)

    השבמחק
  2. אוי, איך בא לי.....נראה מעולללללהההה, גזרתי ושמרתי

    השבמחק
  3. נראה מעולה!!
    מתכון מוכר וטוב!

    זהבית שקד

    השבמחק