יום חמישי, 17 במאי 2012

קיש של שפיות: קיש פרחי קישואים

לפעמים נראה שהכל קצת יותר מדי. עומס רגשי אישי ולאומי. אלימות גואה ומתגברת שהופכת את המציאות לסוראליסטית, הידרדרות ערכית ומוסרית שמציבה בסימן שאלה גדול את היותנו "עם סגולה", ומביישת את ההנחה ש"בנו בחרת מכל העמים". נראה שיותר ויותר ילדים "משחקים" בכלי נשק במקום במחבואים, ומאבדים את התמימות בלי שום סיבה, סתם משעמום או רוע, ופתאום בעיני רוחי חניון כבר לא סתם חניון אלא זירת פשע מצמררת לקוחה מסרט אימה. לפעמים פשוט נראה שהכל קצת יותר מדי.
ובכל זאת, לא יצא טוב מנפילה לדכדוך ושקיעה בעומס הרגשי, שכן בוודאי שאין לי או לכל אחד מאיתנו כיחיד יכולת לתקן את החברה במטה של קסם. אסור לשכוח שהטוב, הנקי והערכי קיים, ואסור להפסיק לחייך. גם זה סוג של תיקון אישי ולאומי. חשוב לי דווקא בימים טרופים אלה להזכיר את שימחת החיים, ואת הידיעה שהקסם והתמימות לא אבדו ונעלמו אלא נמצאים בכל רגע קטן של תשומת לב לפרטים פעוטים שמזכירים לי שיש הרבה על מה להודות גם כשאולי נראה אחרת.
בחרתי להכין הפעם אוכל מנחם, יפה ואסתטי שממלא את הלב בחום ושימחה. השתמשתי בפרחים- פרחי קישואים- שמסמלים לבלוב, חיים ויופי, ושמהווים רעיון מיוחד לקיש חגיגי שמתאים לשבועות. הבצק הפריך ממש מתמוסס בפה והגבינות משתלבות בהרמוניה מושלמת עם פרחי הקישואים. את הרעיון לקיש הנהדר הזה שהסתבר כהצלחה מסחררת קיבלתי מהבלוג המקסים tartelette. הגרסה המקורית מעט שופצה, כך שאת הבצק הפריך החלפתי בגרסה שלי לבצק פריך בתיבול אורגנו יבש, את החלב החלפתי בחלב עיזים ואת הגבינה בגבינת חמד בתוספת פרמז'ן. כמו כן, הוספתי לבלילה אורגנו שהשתלב מצויין עם הגבינות והפרחים. קיש שהוא חגיגה של פריחה ואהבה לטבע ולחיים ...


קיש פרחי קישואים וגבינות
מצרכים לקיש בקוטר 23-25 ס"מ בתבנית פאי גבוהה
לקלתית:
כוס וחצי קמח מנופה
120 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
1 ביצה
2 כפות מי קרח
חצי כפית מלח
חצי כפית אורגנו יבש


למלית:
8-10 פרחי קישואים
100 גרם גבינת חמד 5% מפוררת
100 גרם גבינת פרמז'ן מגוררת
חצי כוס עלי בזיליקום
כפית אורגנו יבש
מלח, פלפל שחור גרוס
3 ביצים
כוס וחצי חלב עיזים
חצי כפית אגוז מוסקט טחון


אופן הכנה:

  • מחממים תנור ל-180 מעלות (אפשר להתחיל לחמם את התנור רק לאחר שמסיימים להכין את הבצק ומתחילים להכין את המלית).
  • מכניסים את כל חומרי הבצק לקערה ולשים בידיים עד שמתקבל בצק אחיד.
  • מהדקים בידיים לתבנית עד שהבצק מכסה את שולי התבנית ומכניסים להקפאה עד שמכינים את חומרי המלית.
  • מכניסים לבלנדר או לכוס שמתאימה לבלנדר מוט את חלב העיזים, ביצים, בזיליקום מלח ופלפל שחור וטוחנים. מוסיפים גבינת חמד מפוררת וגבינת פרמז'ן מגוררת ואגוז מוסקט ומערבבים.
  • שוטפים את פרחי הקישואים בקערה מלאה מים.
  • חותכים את הקישוא שמחובר לכל פרח לחצי לאורכו (כמו בתמונה למטה) ומסדרים את פרחי הקישואים במעגל בתבנית (כמו בתמונה למטה).
  • על מנת לסדר את פרחי הקישואים יפה בתבנית, צריך לחתוך לחלק מהפרחים את הקישוא שמחובר אליהם. את הקישואים שחתכנו לסדר יפה במעגל (כמו בתמונה).


  • מעל פרחי קישואים שופכים את תערובת הגבינות.
  • מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 45 דקות עד שהמלית והבצק מזהיבים.
  • אוכלים, שמחים ונהנים.


3 תגובות:

  1. זה נראה פשוט נפלא. תודה על רעיון קולינרי מקסים שינוסה בקרוב ועוד יותר מכך, על הרעיון הרגשי בבסיסו.

    השבמחק