יום חמישי, 10 במאי 2012

תאווה לעיניים: פירה סגול וסלט צנוניות צרפתיות צבעוניות, אספרגוס, ועלי פקצוי


אני כל כך אוהבת את התקופה הזו. מזג האוויר האביבי הנעים מאפשר לי לבקר בקביעות בסופי שבוע בשוק האיכרים בנמל תל אביב או בשוק הכרמל, לנסוע בשעות הבוקר המאוחרות או בשעות אחר הצהרים המוקדמות על אופניים לשווקים לקנות מצרכים מלוא הסל לבישולי השבת שלי, באוויר הנעים ללא אחוזי לחות לא הגיוניים וטמפרטורות לא אנושיות שפוקדות אותנו באוגוסט. בשבילי זה עונג שבת אמיתי להתחיל את סוף השבוע בנסיעה שלווה על האופניים לקנות ירקות ופירות צבעוניים בשוק. תוצרת יפהפייה בצבעים עזים ומעניינים, הכל טרי ומשובח, ומגיע לסל שלי בתוך שעות מרגע הקטיף. תענוג אמיתי. מספיק לי שסלסילות הפירות שלי והמקרר מתמלאים בירקות ופירות צבעוניים ואני מאושרת. בעונה הזו, כשכבר לא קר, אני נהנית לאכול אוכל קליל, סלטים קרים וצבעוניים שמהווים ארוחת ערב קלה, פשוטה, מזינה וטעימה.
הפעם השיטוט השבועי שלי בשוק העלה תפוחי אדמה סגולים מקסימים, צנוניות צבעוניות בצבעיים מדהימים של סגול עז, ורוד פוקסיה ולבן, ועלעלי פקצוי מדהימים בצבע סגלגל ירוק. העלים אינם נבטים אלא מיקרו עלים, פשוט עלים קטנטנים מקסימים וטעימים, מעט חמצמצים שמשתלבים נהדר עם החריפות של הצנוניות. שידכתי לצנוניות עגבניות שרי תמר נהדרות ומתוקות ועלי אספרגוס שנחלטו קלות במים. מעט גבינה בולגרית 5% שומן, לימון ושמן זית, הכל מוגש לצד פירה סגול נימוח וטעים ואני בעננים. ארוחה קלה, צבעונית ומרהיבה, פשוט תאווה לעיניים....
כמובן שניתן להכין את הסלט מצנוניות רגילות, אבל הצנוניות הצבעוניות הופכות את הסלט למעניין ויפה. כמו כן, גם את הפירה הסגול ניתן להכין מתפוחי אדמה לבנים למי שאין לו כוח להגיע לשוק בנמל או סתם למי שאוהב פירה מסורתי לבן...


סלט צנוניות צרפתיות צבעוניות, אספרגוס ועלי פקצוי
מצרכים ל-4 מנות
חבילת עלי פקצ'וי
6 צנוניות
15 עגבניות שרי תמר
6 גבעולי אספרגוס
מלח, פלפל
מיץ מחצי לימון
שמן זית
10 אגוזי מלך שבורים
100 גרם בולגרית

אופן הכנה:

  • שוטפים את הירקות היטב.
  • חוצים עגבניות שרי לחצי.
  • פורסים צנוניות לפרוסות דקות.
  • חותכים את השליש התחתון של גבעולי האספרגוס (החלק שרחוק מהפרחים).
  • מרתיחים מים בסיר גדול. לאחר הרתיחה מכניסים את האספרגוס. חולטים למשך כדקה- שתיים ומוציאים.
  • המהדרין מעבירים את האספרגוס לקערת מי קרח על מנת להפסיק את החליטה. אני לא תמיד מקפידה על זה מטעמי חיסכון בזמן או סתם עצלנות. תנסו בעצמכם ותבחרו מה אתם מעדיפים.
  • חותכים את האספרגוס לחתיכות בגודל שאוהבים (אני חותכת ל-2-3 חתיכות כל גבעול).
  • מרכיבים את הסלט: מניחים עלים, מעליהם צנוניות, עגבניות ואספרגוס. מתבלים בשמן זית לימון מלח ופלפל.
  • מפזרים מעל גבינה בולגרית.
  • מי שאוהב אגוזים מומלץ לפזר מעל קלויים (טעים יותר) או טבעיים (בריא יותר).
  • בהנאה!



הפירה הסגול יפהפה נימוח רך וטעים. לאחר המון ניסיונות להכין פירה בריא ללא חמאה ושמנת, יש לי מסקנה ברורה: אין ברירה , חייבים להשתמש בשמנת (10% שומן) וחמאה. באמת שניסיתי המון פעמים להכין גרסה בריאה עם חלב וללא חמאה אבל זה לא יוצא אותו דבר. ..
נהדר להגיש את הפירה עם ממרח פלפלים צהובים (מי שאוהב) שגם מוסיף צבע לארוחה הססגונית הזו וגם בריא...
כמובן שכל אחת מהמנות יכולה להיות מוגשת בנפרד, פשוט השילוב ביניהם נהדר ויוצר ארוחה מגרה ויפה.
בנוסף, כפי שציינתי קודם אין שום בעיה להכין את הפירה מתפוחי אדמה לבנים..

פירה סגול
מצרכים ל- 4 מנות
2 חבילות תפוחי אדמה סגולים (להשיג בשוק בנמל תל אביב)
גביע שמנת לבישול 10% שומן
כחצי כוס מי בישול של תפוחי האדמה
50 גרם חמאה
מלח

אופן הכנה

  • קולפים את תפוחי האדמה.
  • מכניסים את תפוחי האדמה לסיר ומכסים במים עם כפית אבקת מרק בטעם עוף או פטריות. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. מבשלים כ-10-15 דקות עד לריכוך.
  • שומרים חצי כוס ממי הבישול ומסננים את תפוחי האדמה.
  • מועכים את תפוחי אדמה.
  • מוסיפים לתפוחי האדמה חמאה, שמנת, מלח ומי בישול של תפוחי האדמה וממשיכים למעוך או לערבב עם כף. מומלץ להוסיף את השמנת ומי הבישול בהדרגה עד להגעה למרקם הרצוי.
  • מגישים חם.
הצעת הגשה:  להגיש עם ממרח פלפלים קלויים ועירית קצוצה ובליווי אנטיפסטי.



תפוחי אדמה סגולים יפהפים... 


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה