יום שני, 16 ביולי 2012

סלט קינואה ותאנים צלויות


אני כל כך אוהבת תאנים! כל החורף חיכיתי וחיכיתי וסוף סוף הן כאן. יש לי כל כך הרבה דברים להספיק, מיליון מתכונים מתרוצצים לי בראש, מתוקים, מלוחים, סלטים, קינוחים, העיקר שיהיו תאנים.
אז התחלתי את עונת התאנים שלי עם תאנים צלויות בסילאן, קייציות, יפות, מגרות מתקתקות וטעימות. שידכתי להן קינואה טבעית, אורגנו וגבינה כחולה וקיבלתי ארוחת צהרים נפלאה, מזינה טעימה ובריאה. לעניות דעתי, גבינה כחולה ותאנים זה שילוב מנצח, המתיקות של התאנים הצלויות מקבלת באהבה את החריפות של הגבינה הכחולה והתיבול העדין נותן במה לכוכבת האמיתית של המנה- התאנה. 

את הסלט הנהדר הזה אני אוכלת כמנה לארוחת צהרים כשמתחשק לי משהו קליל וקייצי, אך אפשר בהחלט להגישו כסלט לצד מנה עיקרית ותוספת. 
סלט קינואה ותאנים צלויות בסילאן
מצרכים ל-4 מנות
כוס קינואה שטופה
2 ורבע כוסות מים
עלים מ-6 ענפי אורגנו טרי
מלח, פלפל שחור טרי
100 גרם גבינה כחולה (בגרסה לייט אפשר להשמיט, אבל חבל, זה כל כך טעים..תוסיפו!)
6 תאנים חתוכות לרבעים
2 כפות סילאן
3 כפות שמן זית
1 כף בלסמי

אופן הכנה:

  • מכניסים לסיר קינואה ומים. מביאים לרתיחה. מבשלים כ-20 דקות.
  • מסירים מהאש ומצצנים.
  • בינתיים מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה תאנים. מפזרים מעל סילאן.
  • מכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כ-10 דקות עד שהתאנים נצלות מעט.
  • מכניסים לקערה קינואה, תאנים, אורגנו, גבינה, ומערבבים בעדינות.
  • מתבלים (מלח, פלפל, בלסמי ושמן זית). מערבבים.
  • מגישים ונהנים.



2 תגובות:

  1. עוד לא הצלחתי להכין משהו עם קינואה שגרם לי לקנות אותה שוב אבל המתכון הזה נראה לי מנצח. ברגע שיבשילו התאנים בעץ אנסה.

    השבמחק