יום חמישי, 22 במרץ 2012

חגיגה דרום אמריקאית: מתכון לעוגיות אלפחורס


כל שנה אני מחכה לתקופה הזו שלפני פסח. האביב בפתח, הימים מתחממים ומתארכים, פריחה ססגונית בשלל צבעים שמסמלים עבורי רעננות, התחדשות ויופי. פשוט נפלא... מה גם, שבפסח חלה פגרה בבתי המשפט (מה שאומר שאין דיונים והמועדים להגשת כתבי טענות נעצרים) ולכן אני דואגת כל שנה בתקופה הזו לצאת לחופשה שנתית מרעננת מטהרת ומרגיעה, חופשה שאני מתכננת חודשים מראש, ומחכה לה בקוצר רוח כל שנה. לאור כל זאת, עבורי, האביב זו התקופה הנפלאה והשמחה ביותר בשנה, הן בשל הקסם שבחלוף העונות, המלווה בהתעוררות אנרגטית, והן בשל יציאתי המטפורית לחירות בתקופה הזו, שהיא פשוט שחרור מוחלט מהכל, באופן שמנקה לי את המערכת ממתחים ומאפשר לי להתפעל באופן הכי ראשוני טהור ואמיתי מכל מה שאני חווה, רואה ונושמת. והשנה בחרתי לבלות את התקופה הזו בפרו ׁ(ולקנח בחופשה אורבנית בניו יורק אהובתי), לשם אני נוסעת נרגשת מתמיד, מצפה להרפתקה חדשה ומקווה לספוג כמה שיותר תרבות, שלווה ונחת.
אז לכבוד הנסיעה ובאווירה של אמריקה הלטינית, הכנתי אלפחורס מעלפות לקול צלילי בבל ג'ילברטו הנהדרת, שאי אפשר לעמוד בפניהן...
הכי הכי חשוב באלפחורס- לא להשאיר את העוגיות בתנור לאחר שהן מקבלות לובן חיוור לחלוטין  (כ-5 דקות בתנור - לעקוב בדריכות) ולא לאפשר להן להזהיב בשום אופן. העוגיות אמורות לצאת לבנות ורכות ולאחר הקירור  ומילוי בריבת חלב, הן פשוט תאווה לחושים. 
איזה כייף שיש אביב...
ואל דאגה. אני ממשיכה לפרסם גם בהיעדרי מתכוני פסח חגיגיים ומגרים... אומנם רחוקה רחוקה אבל קרובה בלב...

עוגיות אלפחורס
מצרכים ל-20 עוגיות
לבצק
3/4 כוס קורנפלור
3/4 כוס קמח רגיל
חצי שקית אבקת אפיה
1 ביצה
כפית תמצית וניל איכותית
100 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
חצי כוס אבקת סוכר


ריבת חלב
קוקוס טחון לקישוט
מעט אבקת סוכר לפזר על העוגיות המוכנות


אופן הכנה

  • מחממים תנור ל-170 מעלות.
  • מכניסים את החומרי הבצק לקערה. לשים בידיים לישה קצרה רק עד שמתקבל בצק חלק. הבצק יהיה מעט דביק וניתן להוסיף במהלך הלישה עוד מספר כפות קורנפלור. מניחים את הבצק עטוף בניילון נצמד במקרר למשך כחצי שעה (לא חובה לממהרים).
  • מרדדים את הבצק על נייר אפייה. קורצים בעזרת חותכן או כוס עיגולים בקוטר של 5 ס"מ. (לדעתי העוגיות הקטנות חמודות הרבה יותר ומאחר שהן מאוד מתוקות זו מנה במינון מספק). וודאו שיש לכם מספר זוגי של עיגולים.
  • מעבירים את העוגיות החתוכות לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור לאפייה קצרה למשך כ-5 דקות. מומלץ לבדוק כל 3 דקות את צבע העוגיות. כשהן מלבינות ומתנפחות מעט יש להוציאן מיד.
  • מצננים את העוגיות.
  • מניחים כפית ריבת חלב במרכז עוגייה. מכסים בעדינות בעוגיה נוספת. מגלגלים בקוקוס ומניחים בצד. ממלאים כך את כל העוגיות ולבסוף זורים מעל אבקת סוכר. 

תגובה 1:

  1. מישהו יאמין לי שבחיי לא טעמתי אלפחורס?
    יופי של מתכון, יום אחד בטוח שאנסה אותו
    שבת שלום, מאיר

    השבמחק