יום חמישי, 8 במרץ 2012

המשימה: עונג ומתכון לנודלס עוף וירקות

קיבלנו משימה. לכבוד בר המצווה של אביתר (אחיין של עומר) התבקשנו לבצע יחד איתו פעילות כלשהי שתעביר לו מסר. אז איך לא, החלטנו לעשות את מה שאנחנו אוהבים במיוחד - לבשל. להכניס אותו לעולמנו הקסום של יום שישי בבוקר... נוסעים באופניים לשוק בנמל, קונים חומרי גלם משובחים, מבשלים בצוותא, נהנים, צוחקים ושומעים מוזיקה (ואח"כ אני מצלמת...). המסר היה ברור- הנאה ועונג הם מטרה חשובה ומהותית בחיינו, ואסור לעולם לשכוח לחייך לשמוח ולבלות, החל בפעולות הפשוטות והרגילות של בוקר יום שישי (כי הרי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים)  וכלה בלהגשים חלומות מרגשים (בשבילי לבקר במקומות רחוקים וקסומים).
אז התאספנו בביתנו הקט בבוקר יום שישי, ובישלנו יחד בהנאה רבה ארוחה אסייתית למהדרין. כעבור זמן מה הצטופפנו סביב השולחן הקטן בפינת האוכל, שמענו שירי עם סיניים ואכלנו נודלס בצ'ופסטיקס (יחד עם דים סאם ומרק בטטה עם חלב קוקוס וג'ינגר).
 היה תענוג...      



נודלס עוף וירקות
מצרכים ל-6-8 מנות
חבילת נודלס


למשרה עוף
600 גרם חזה עוף חתוך לנתחונים
שן שום מגוררת
1 ס"מ שורש ג'ינג'ר מגורר
2 כפות סילאן או דבש
3 כפות רוטב סויה
3 כפות רוטב טריאקי
1 כף שמן שומשום

לירקות
3 פלפל אדום חתוך לרצועות
סלסילת פטריות שמפניון חתוכות לפרוסות
בצל חתוך לפרוסות
3 גזרים קלופים וחתוכים לרצועות 
חצי חבילת נבטים
8-6 כפות רוטב סויה
8-6 כפות רוטב טריאקי
2 כפות חמאת בוטנים (לא חובה)
4 כפות גדושות דבש או סילאן
מלח, פלפל
4 כפות שמן שומשום


להגשה: כוסברה קצוצה או עירית קצוצה ושברי בוטנים 




אופן הכנה
  • מבשלים את הנודלס על פי הוראות היצרן.
  • מכניסים את העוף ואת כל חומרי המשרה לקערה. מערבבים היטב ומניחים במקרר לחצי שעה לפחות (מומלץ למס' שעות עד לילה).
  • בווק או מחבת גדולה מחממים שמן שומשום. מוסיפים גזר ומערבבים, מקפיצים כ-4 דקות ומוסיפים בצל. מקפיצים עד להזהבה כ-4 דקות.  מוסיפים רוטב סויה, דבש  ורוטב טריאקי. ממשיכים לערבב למשך 5-6 דקות עד לריכוך. מוסיפים גמבה ופטריות ומקפיצים כ-2 דקות. מוסיפים נבטים ומקפיצים דקה. מוסיפים את הנודלס ומערבבים.  מוסיפים חמאת בוטנים ומערבבים היטב עד להטמעה.  מקפיצים הכל יחד מס' דקות עד שכל המרכיבים התרככו והטעמים נספגו. מוסיפים מלח, פלפל. טועמים ומתקנים תיבול.
  • במחבת נפרדת (או שמפנים את המחבת מהירקות והנודלס ומניחים בקערה גדולה בצד) מחממים מעט שמן שומשום. מטגנים את נתחוני העוף ללא הנוזלים כ-5 דקות מכל צד עד שמוכנים ומזהיבים. מכניסים את כל הירקות והנודלס חזרה למחבת ומערבבים היטב.
  • מחלקים לצלחות, מפזרים מעל כוסברה קצוצה או עירית קצוצה ושברי בוטנים. מגישים חם ואוכלים מיד.
  • זהו. טעים. הכי לאכול עם צ'ופס ולעוף (בדימיון) מזרחה...
מזל טוב אביתר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה